A Message from SK II #ChangeDestiny

emm hi? 
sesapa yang belum tidur pepagi buta ni kita geng hoyeah..
asal aku tak tidur lagi? tengok gambar paling latest kat instagram aku..
(promote diri sendiri kejap -.-")

tengah-tengah melayan mood buat rainbow cookies ni,
aku macam biasa, pegang fon
nak tunggu orang mesej /whatsapp bagai 
memang tak lah.. 
dah jam berapa kan?

jadinya, notification dari youtube pun masuk
"oh dari Dota 2 WTF Moment 186"
lebih kurang camtu la aku bunyik lepas tengok noti tu
haa, sapa layan dota wtf kita geng jugak haha

so, tengah-tengah aku melayan 
tengok Wraith King dengan 'divine'nya tak sudah sudah
tetiba keluarlah iklan SK II tengah-tengah tu

ingatkan nak skip, nak tengok sapo yang "rampage", 
sekali 'ter'layan lah pulak iklannya..
tak sia-sia dorang bayar mahal untuk ads tengah-tengah video
ada jugak orang menengoknya 

Iklan SK II : Dream Again  (klik kat sini utk tengok kat youtube)



agak menyentuh hati jugak la iklan nih
tahniah SK II (celebration emoticon)!

betul jugak.
waktu kecik kita selalu angan-angan nak jadi macam-macam
boleh dikatakan off limit pun ada

aku pernah nak jadi astronaut k
nak sangat jadi first astronaut perempuan pertama dari Malaysia
nak jadi one of TUDM / TLDM team
tapi bila tau yang aku kurang berkemampuan untuk
hidup tanpa spec, satu persatu impian yang kat atas ni aku padam
dari cita-cita aku

pastu aku angan-angan nak jadi lain pulak
dentist, nurse, engineer tak payah cakap
semua aku dah berangan, ada siap 'praktikal' lagi
aku tak boleh tengok orang luka, 
bekas first aid aku bawak ke hulu ke hilir
ketuk mengetuk paku dalam bilik, 
aku la orang paling rajin, sampai kena marah XD
penyanyi? yes
melalak dekat beranda rumah 
ish ish

and etc, etc, etc 
banyak sangat

kadang diri kita sendiri yang limitkan capabilities yang ada
kadang keadaan sekeliling yang menekan .. terlalu menekan TT
kadang kita consider orang lain, but tak peduli dengan diri sendiri
takut orang cop kita 'jual ikan' 
yep.. 'selfish' lol (k tak lawak)

tapi, 
semua tu hanyalah alasan untuk diri kita lupakan
apa yang kita BOLEH realisasikan
yes.
kalau sesapa yang hidup zaman Amuk mesti pernah dengar lagu
"Jika Kau Fikirkan Kau Boleh"

be whatever you wanted to be. 
Change yourself,
#ChangeDestiny

p/s: aku tak ditaja oleh SK II untuk tulis review ni. Sekadar kongsian dan harap membantu memperbaiki hidup kita sama-sama. 

nak tengok inspiration story lagi dari SK II, boleh follow youtube dorang kayy =D



ehem, tapi kalau angan-angan mat jenin janganlah tanya ngape semua tak menjadi 
XD
usaha kena ada, target mesti jelas, mesti niat jadi yang lebih baik dari yang sebelumnya
bukan takat kemain impian angan-angan 
ke laut, ke langit ketujuh
sememangnya seakan khayalan belaka 
(haip, siapa nyanyi tu, better ngaku hhahaa)

macam aku pulak, 
aku choose study architecture instead of yang aku senaraikan kat atas
why? 
i have my own reasons
hee
yeah, of course. 
bukan sesaja, even aku tau mana potensi besar aku.
tapi, yes. macam aku state kat atas tu, 
kita punya surrounding, kadang terlalu menekan. 
pressure everywhere.

its good to have some pressure in your life,
untuk gesa kita hidup dengan lebih baik.
did I mention 'some'? yeah
some =  not all the time

so, korang pun mesti ada reason kenapa hidup korang jadi macam sekarang ni
yep, sekarang by mean, keadaan korang tengah baca entri aku ni
tak kira la korang tengah 'di atas, atau di bawah' 
roda kehidupan sentiasa berputar.
ni yang nak hashtag lagi ni nahh #syukurselalu

even size kasut kita sama, tapi kita lalui jalan yang berbeza
different situation, different story
jangan judge dulu, kita semua pendosa ='') 


dah cukup lah. 

jumpa lain kali,
wassalam

la revende, hasta la vista


Post a Comment

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.