Jangan Terlalu Mendongak ke Langit

Salamualaikum.. well hello ^^

harini aku 'ter' rajin pulak nak update entry hari biasa.. biasa nampak aku update hujung minggu jer.. itupun kesinambungan cerita praktikal..

tak pun kalau aku rajin, join la beberapa segmen yang best-best yang korang anjurkan tu.. 
manatau.. 'tuah ayam nampak di kaki, tuah aku nampak di jari' hahaha 

but harini macam ada kecelaruan identiti sikit.. 



not by mean yang aku tertiba rasa nak jadi laki or aku tetiba jadi malaikat.. tak..

ekceli more tu ke mood swing la.. orang perempuan macam ni la.. dah cukup bulan, tau la emosi tak stabil
aku pun dah kompius nak tulis apa ni. haha
nak tak tak stabilnya di situ..

rasa macam nak pegi ambik angin kat Grand Old Lady pulak memalam ni.. tapi cam seram pulak hahaha kut kut cerita member aku dulu ada gula-gula tunggu kat atas tu.. 
emm pepaham je la ehh..

straight to the point.

harini ada bekas intern kat office aku masuk bekerja kejap before dia sambung master..
yepp master..
aku rasa macam jelly gila.. TT


mau tak jelly coz aku rasa dia tua lebih kurang 3 4 tahun je dari aku.. dah ada rezeki buat part 2.
aku dapat tau dari designer situ dia dulu pernah intern kat situ tapi macam kejap gila coz family dia bawak g Mekah..

Designer tu non muslim pun rasa kagum yang mamat tu dapat g Mekah umur muda-muda.. 
ter'gulp' kejap aku time tu..

then, dia on the way nak buat master or part 2 dalam bidang archi nya..

comment aku, "He so blessed!"

satu cerita yang dah buat aku rasa tak bersyukur kejap sebab dia dapat lebih dari apa yang aku dapat..

then, dalam sejam before habis office hour, datang la seorang ex-employee company tu.. kira sis tu tengok member-member dia dulu la.. 

aku mula pandang sekilas, terkilas lah pulak sekali lagi.. makkkk aihh!
lawa gilaa wehh.. emm dia perempuan.. chinese..

senang cakap, dah boleh jadi model Victoria Secret la.. 
(kalau aku yang perempuan ni pun cakap cantik gila, imagine la laki yang first time jumpa)

mau ternganga aku tengok.. aku imagine kalau dia pakai wedding dress, konfhem lawa tahap dewa.. aku rasa macam nak nanges hahahaha'

// rupa dia pun lebih kurang macam ni

dengan tinggi, rambut hitam-perang bun style, putih lepak.. dia just pakai baju casual simple tapi still lawa.. 

astagfirullah aladzimm.. macam tak mensyukuri pulak nikmat yang Tuhan bagi kat aku.. 

ya Allah syukur sesangat ya Allah.. 
rezeki masing-masing, kita takda hak nak persoalkan rezeki kita..
Allah bagi oksigen free tiap-tiap saat ni pun rezeki jugak..

Jangan merungut, hidup ni memang penuh dengan dugaan,
kita manusia memang kena akur, bersyukur.. 

tetiba aku ter'flashback' memory 2007-2008 dulu.. 
zaman aku kemunculan ipod mini.. 
ingat lagi ikat-ikat belakang telekung member, pastu bila time nak salam, semua jatuh golek-golek.. 
aa kenangan.. 
waktu lalui tak rasa kemanisan.. 

dah cukup la tu.. 

kita ni sama je di sisi Tuhan.. yang bezakan amalan dan taqwa..
jadi, jangan sesekali judge orang tu macam konfhem dia masuk neraka and kita ni konfhem masuk syurga.. 

semoga kita sentiasa dalam keredhaan Dia.. 
in sha Allah.. 



p/s: Ucaplah alhamdulillah bukannya sukar, kerna semana kaya atau besar tetap Allahu Akbar - Malique

p p/s: perimgatan untuk diri yang mudah lupa 


Wasalam..

La revende,
hasta la vista




1 comment

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.